Filmajánló - A netflix jó oldala

Úgy gondolom, hogy a Netflix-et nem igazán kell bemutatnom manapság senkinek, de ha valaki mégse ismerné, csak röviden ismertetem, hogy miről is lesz most szó.

A Netflix egy amerikai médiaszolgáltató.
Főtevékenységük médiatartalmak előfizetéses alapon való szolgáltatása, emellett saját gyártású filmeket és sorozatokat is készítenek.

2021-ben már több mint 200 millió előfizetővel rendelkeznek és gyakorlatilag a világ összes országában elérhetőek.

2021 elején én is úgy voltam vele, hogy kipróbálom és megnézem, milyen műsorok vannak rajta. Rövid böngészés után találtam magamnak 5-6 filmet, ami felkeltette a figyelmemet és úgy voltam vele, hogy belenézek.

Most megosztom veletek azokat a filmeket, amikbe nem csak belenéztem, hanem végig is néztem, mert sok új és hasznos információt adtak a számomra.

1. The Game Changers

Egy eléggé megosztó tudományos film, amit én személy szerint nagyon, de nagyon imádtam.

A The Game Changers, rommá zúzza azokat a tévhiteket, miszerint az állati eredetű ételektől leszünk izmosak és erősek.

A film James Wilks felfedezéseit követhetjük nyomon, amiben a gyors felépülés és a regenerációról tanul, majd megy egyre mélyebben a témába.

Több mint 1000 órát töltött kutatással, amikor tett egy hatalmas felfedezést, miszerint a gladiátorok is főként növényi ételekkel táplálkoztak, és ezektől voltak olyan kiváló harcosok.

Fontos része a filmnek az is, hogy az ok, ami miatt ennyire elterjedt lett a húsevés, az a marketingeseknek és a reklámoknak köszönhető. Semmi másnak.

A filmben sok kísérlet zajlik, amiben tesztelik a növényi étrend pozitív hatásait az emberekre.
Olyan hírességek és kiemelkedő sportolók szerepelnek benne, mint Arnold Schwarzenegger, Novak Djokovic, Lewis Hamilton, Morgan Mitchell és még sokan mások.

Mindezek mellett megszólaltatnak orvosokat és hozzáértő szakembereket is, többek között Dr. Dean Ornish, Kim Williams és Aaron Spitz.

Ajánlom, hogy nézd meg a filmet.

Egy eléggé megosztó tudományos film, amit én személy szerint nagyon, de nagyon imádtam.

A The Game Changers, rommá zúzza azokat a tévhiteket, miszerint az állati eredetű ételektől leszünk izmosak és erősek.

A film James Wilks felfedezéseit követhetjük nyomon, amiben a gyors felépülés és a regenerációról tanul, majd megy egyre mélyebben a témába.

Több mint 1000 órát töltött kutatással, amikor tett egy hatalmas felfedezést, miszerint a gladiátorok is főként növényi ételekkel táplálkoztak, és ezektől voltak olyan kiváló harcosok.

Fontos része a filmnek az is, hogy az ok, ami miatt ennyire elterjedt lett a húsevés, az a marketingeseknek és a reklámoknak köszönhető. Semmi másnak.

A filmben sok kísérlet zajlik, amiben tesztelik a növényi étrend pozitív hatásait az emberekre.
Olyan hírességek és kiemelkedő sportolók szerepelnek benne, mint Arnold Schwarzenegger, Novak Djokovic, Lewis Hamilton, Morgan Mitchell és még sokan mások.

Mindezek mellett megszólaltatnak orvosokat és hozzáértő szakembereket is, többek között Dr. Dean Ornish, Kim Williams és Aaron Spitz.

Ajánlom, hogy nézd meg a filmet.

2. Társadalmi dilemma

Egy drámai dokumentumfilm, amely a közösségi média veszélyeire hívja fel a figyelmünket. A fejlesztők maguk számolnak be a Google, Facebook, Instagram, Twitter és Youtube által kialakított stratégiákról, hogyan ragadják és tartják meg az emberek figyelmét.

Az összes platformnak az a célja, hogy az emberek még több időt töltsenek el az oldalaikon.
Ebben a világban mi magunk vagyunk a termékek és a nagy vállalatok folyamatosan versengenek a figyelmünkért.

Egy klasszikus mondás miszerint, „Ha nem fizetsz egy termékért, akkor te vagy a termék.”

Szerintem senkinek sem mondok újat azzal, hogy ezek a platformok mind megfigyelnek minket. MINDENT tudnak rólunk és jobban ismernek minket és a szokásainkat, mint mi magunk.

A filmben elhangzik az is, hogy kidolgozott algoritmusok képesek megállapítani, hogy éppen milyen hangulatban vagyunk, ezáltal adagolják nekünk a tartalmakat.

Ha valamit hosszú ideig nézünk, tehát leköti a figyelmünket, akkor ahhoz hasonló tartalmakat fogunk kapni, hogy az időnket továbbra is ott töltsük.

Ajánlom, hogy nézd meg a filmet.

Egy drámai dokumentumfilm, amely a közösségi média veszélyeire hívja fel a figyelmünket. A fejlesztők maguk számolnak be a Google, Facebook, Instagram, Twitter és Youtube által kialakított stratégiákról, hogyan ragadják és tartják meg az emberek figyelmét.

Az összes platformnak az a célja, hogy az emberek még több időt töltsenek el az oldalaikon.
Ebben a világban mi magunk vagyunk a termékek és a nagy vállalatok folyamatosan versengenek a figyelmünkért.

Egy klasszikus mondás miszerint, „Ha nem fizetsz egy termékért, akkor te vagy a termék.”

Szerintem senkinek sem mondok újat azzal, hogy ezek a platformok mind megfigyelnek minket. MINDENT tudnak rólunk és jobban ismernek minket és a szokásainkat, mint mi magunk.

A filmben elhangzik az is, hogy kidolgozott algoritmusok képesek megállapítani, hogy éppen milyen hangulatban vagyunk, ezáltal adagolják nekünk a tartalmakat.

Ha valamit hosszú ideig nézünk, tehát leköti a figyelmünket, akkor ahhoz hasonló tartalmakat fogunk kapni, hogy az időnket továbbra is ott töltsük.

Ajánlom, hogy nézd meg a filmet.

3. Zac Efronnal a Föld körül

Sorozat hossza: 30-45 perc közötti részek

Nyelv: Angol/Magyar felirattal

Ez nem egy film, hanem egy 8 részes dokumentumsorozat, ami a fenntarthatóságról és környezetvédelemről szól.

A sorozat fő célja, hogy népszerűsítse a fenntarthatóságot és a környezetvédelmet, mint ezt úgy, hogy eltérő módszereket, szokásokat, ételeket és alternatív gyógymódokat mutatnak be.

Darin Olien és Zac Efron azzal a céllal utaznak el többek között Izlandra, Franciaországba, Costa Rica-ra, Szardínia-ra, Lima-ba, Puerto Rico-ba, Londonba és Iquitos-ba, hogy megtalálják a legjobb módszereket olyan globális problémákra, mint a víz és levegőszennyezés, az ivóvízhálózat megfelelő kiépítése, a vitaminok bevitele és az immunerősítés megfelelő módja és hosszú élet valódi titka.

Ajánlom, hogy nézd meg a filmet.

Sorozat hossza: 30-45 perc közötti részek

Nyelv: Angol/Magyar felirattal

Ez nem egy film, hanem egy 8 részes dokumentumsorozat, ami a fenntarthatóságról és környezetvédelemről szól.

A sorozat fő célja, hogy népszerűsítse a fenntarthatóságot és a környezetvédelmet, mint ezt úgy, hogy eltérő módszereket, szokásokat, ételeket és alternatív gyógymódokat mutatnak be.

Darin Olien és Zac Efron azzal a céllal utaznak el többek között Izlandra, Franciaországba, Costa Rica-ra, Szardínia-ra, Lima-ba, Puerto Rico-ba, Londonba és Iquitos-ba, hogy megtalálják a legjobb módszereket olyan globális problémákra, mint a víz és levegőszennyezés, az ivóvízhálózat megfelelő kiépítése, a vitaminok bevitele és az immunerősítés megfelelő módja és hosszú élet valódi titka.

Ajánlom, hogy nézd meg a filmet.

4. 100 Ember – Az élet nagy kérdései. És a válaszok

Sorozat hossza: 30-40 perc közötti részek

Nyelv: Angol/Magyar felirattal

Egy tudományos dokumentum sorozat, amiben 100 különböző nemű, korú, identitású és rasszba tartozó embereket vetnek érdekes kísérletek alá.

A sorozatban számos mítoszt megcáfolnak.

Kiderítik, hogy mitől találjuk a másikat vonzónak.

Vizsgálják, hogy melyik életszakaszban a legkiegyensúlyozottabbak az emberek.

Mennyire vagyunk elfogultak?

Lehet-e hamis fájdalmat és örömet kelteni az emberekben?

És a boldogság titkát is megfejtik.

Sorozat hossza: 30-40 perc közötti részek

Nyelv: Angol/Magyar felirattal

Egy tudományos dokumentum sorozat, amiben 100 különböző nemű, korú, identitású és rasszba tartozó embereket vetnek érdekes kísérletek alá.

A sorozatban számos mítoszt megcáfolnak.

Kiderítik, hogy mitől találjuk a másikat vonzónak.

Vizsgálják, hogy melyik életszakaszban a legkiegyensúlyozottabbak az emberek.

Mennyire vagyunk elfogultak?

Lehet-e hamis fájdalmat és örömet kelteni az emberekben?

És a boldogság titkát is megfejtik.

5. Minimalisták – A kevesebb most több.

Minimalistak a kevesebb tobb, filmajanlo, evolveproject

Film hossza: 53 Perc

Nyelv: Angol/Magyar felirattal

Egy mozgalomhoz a minimum is épp elég. Két régi barát, Joshua Fields Millburn és Ryan Nicodemus nem rég megjelent dokumentumfilmjük a minimalizmusról szóló érdekességeket mutatja be a nagyközönségnek.

Az emberek imádják, a tárgyaikat szó szerint bálványozzák is azokat, és ha ez nem lenne elég a folyamatos impulzus hullámoknak, amiket a social media és az internet ereszt ránk még több tárgyra vágyunk.

„Hé! Vedd meg ezt! Boldogabb leszel, ha ezt megveszed.” – Lényegében az összes reklámnak ez a lényege, amiket aztán addig tolnak az arcunkba, míg be nem adjuk a derekunkat és megvesszük.

Ahogy egyre többet keresünk, egyre többet is kötünk a boldogságunk elérésének érdekében.
Ahogy nő az életterünk, egyre több dologgal töltjük meg.

Ha körbe nézünk, otthon sokszor találhatunk számtalan olyan dolgot, amit már több éve nem is használtunk és az elkövetkezendő években sem valószínű, hogy fogjuk.

Ilyen esetekben kell feltennünk magunknak azt a kérdést, hogy „Mi az, ami létfontosságú és szükséges az életünkben és azt, hogy melyek azok a tárgyak, amelyek képviselik az értéket az életünkben.”

Ezek a tárgyak SOHA nem lesznek képesek pótolni a valódi örömöt, mivel ezek csak Hedonikus boldogságot, vagyis időszakos örömöt képesek okozni.

Joshua Fields Millburn gondolatai

„Az egész egy kérdéssel kezdődött: hogyan lehetne jobb az élet kevesebbel?” Valójában „itt nem a „hogyan” a fontos, hanem sokkal inkább a „miért”. Rájöttem, ha egyszerűbb életet élek, több időt fordíthatok az egészségemre, a kapcsolataimra, a kreativitásomra, a pénzügyeimre, és magamon kívül másokon is segíthetek.”

Ryan Nicodemus gondolatai

 „Életemben először szabadnak éreztem magam. Megint lett időm. Visszakaptam az életemet. Ahogy megváltoztattam az életemet, végre a közösségre koncentráltam, nem pedig a fogyasztásra. Adtam, nem pedig elvettem. Emberek a holmik helyett.”

Ez egy tudatos élet. Nem egy tökéletes élet. Még csak nem is könnyű. De egyszerű. És hogy ezt elérhesd, el kell engedned az utadban álló dolgokat.”

Film hossza: 53 Perc

Nyelv: Angol/Magyar felirattal

Egy mozgalomhoz a minimum is épp elég. Két régi barát, Joshua Fields Millburn és Ryan Nicodemus nem rég megjelent dokumentumfilmjük a minimalizmusról szóló érdekességeket mutatja be a nagyközönségnek.

Az emberek imádják, a tárgyaikat szó szerint bálványozzák is azokat, és ha ez nem lenne elég a folyamatos impulzus hullámoknak, amiket a social media és az internet ereszt ránk még több tárgyra vágyunk.

„Hé! Vedd meg ezt! Boldogabb leszel, ha ezt megveszed.” – Lényegében az összes reklámnak ez a lényege, amiket aztán addig tolnak az arcunkba, míg be nem adjuk a derekunkat és megvesszük.

Ahogy egyre többet keresünk, egyre többet is kötünk a boldogságunk elérésének érdekében.
Ahogy nő az életterünk, egyre több dologgal töltjük meg.

Ha körbe nézünk, otthon sokszor találhatunk számtalan olyan dolgot, amit már több éve nem is használtunk és az elkövetkezendő években sem valószínű, hogy fogjuk.

Ilyen esetekben kell feltennünk magunknak azt a kérdést, hogy „Mi az, ami létfontosságú és szükséges az életünkben és azt, hogy melyek azok a tárgyak, amelyek képviselik az értéket az életünkben.”

Ezek a tárgyak SOHA nem lesznek képesek pótolni a valódi örömöt, mivel ezek csak Hedonikus boldogságot, vagyis időszakos örömöt képesek okozni.

Joshua Fields Millburn gondolatai

„Az egész egy kérdéssel kezdődött: hogyan lehetne jobb az élet kevesebbel?” Valójában „itt nem a „hogyan” a fontos, hanem sokkal inkább a „miért”. Rájöttem, ha egyszerűbb életet élek, több időt fordíthatok az egészségemre, a kapcsolataimra, a kreativitásomra, a pénzügyeimre, és magamon kívül másokon is segíthetek.”

 

Ryan Nicodemus gondolatai

 „Életemben először szabadnak éreztem magam. Megint lett időm. Visszakaptam az életemet. Ahogy megváltoztattam az életemet, végre a közösségre koncentráltam, nem pedig a fogyasztásra. Adtam, nem pedig elvettem. Emberek a holmik helyett.”

Ez egy tudatos élet. Nem egy tökéletes élet. Még csak nem is könnyű. De egyszerű. És hogy ezt elérhesd, el kell engedned az utadban álló dolgokat.”