Te is szoktál halogatni? – Így szokj le róla egyszerűen!

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Halogatas ellenszere, produktivitas, produktiv, onfejlesztes, technika, hatekonysag

Biztos vagyok benne, hogy ez a probléma számodra is ismerős.

Van egy feladatunk, amit el kell végeznünk, de akkor hirtelen minden más „fontosabbnak” és „érdekesebbnek” tűnik, mint a megoldandó probléma.

Igen, azzal tisztában vagyunk, hogy attól még meg kell oldanunk a feladatunkat, de inkább későbbre halasztjuk, és ennél a pontnál kezdetét veszi a halogatás.

Mi a probléma a halogatással?

Ha bele esünk abba a hibába, hogy elkezdjük magunk előtt tolni a feladatot/problémát, akkor ettől lelkiismeret furdalásunk lehet, sokkal stresszesebbek és frusztráltabbak leszünk, ezeknek köszönhetően eluralkodhat rajtunk a tehetetlenség érzete.

Ezt a kellemetlen érzést már minden ember megtapasztalhatta. Gyanítom, hogy tudod, miről beszélek, hiszen te is halogattál már valamit életed során. Ha egyszer-egyszer előfordul, ne ostorozd magad.

Fontos tisztáznunk magunkba, hogy nem gépek vagyunk, hanem emberek. Így megesik, hogy néha elhalaszthatjuk a feladataink feltéve, hogy a következő alkalomkor valóban megcsináljuk azt.

[FONTOS: Ezzel nem azt akarom mondani, hogy heti rendszerességgel engedj a „csábításnak” és inkább a könnyebb utat válaszd, szó sincs ilyenről. Minél előbb túl vagy rajta annál jobb. – a hangsúly a mértékletességen van.]

A valódi problémát az okozza, amikor ez már rendszeressé válik valaki életében és képtelenné válik egy feladatot vagy egy fontos tevékenységet időben elvégezni (vagy egyáltalán elvégezni azt).

Ilyenkor általában változatos tevékenységekkel húzzuk el az időt.
Mindegy mivel, csak ne a feladattal kelljen foglalkoznunk.

A napok úgyis el fognak telni, a határidő nem fog változni (feltéve, ha van határideje a feladatunknak.) Így minél hamarabb elkészülünk annál kevesebbet fogunk stresszelni és sokkal több időnk marad a többi teendőnk elvégzésére.

Miért halogatunk?

Most biztos azt gondolod, hogy „igen-igen ez tök logikus és ezt eddig is tudtam.”

Ez szuper, de ha olyan sokan tisztába vagyunk ezzel, akkor miért halogatunk?

Íme néhány lehetséges ok:

1. Kellemetlen tevékenység – Szeretném elkerülni. (Amíg csak, lehet.)

2. Kudarctól való félelem – Ezt inkább meg sem próbálom.

3. Jelentéktelen vagy érdektelen tevékenység – Nem elég fontos, hogy bele kezdjek/ Nem érdekel ez az egész.

4. Információhiány – Nem tudom, hogyan kezdjek bele.

5. Perfekcionizmus – Csak akkor jó, ha tökéletes!

6. Mások véleménye – Vajon mit fognak hozzá szólni?

7. Tehetetlenség – Nem tudom megcsinálni.

8. Túlterheltség – Ennek mind bele kell férnie a mai napomba.

A halogatás ellenszerei

Nagyon sok hasznos technika található a neten, amivel elkerülhetjük a halogatást.

Összegyűjtöttem 4 féle különböző technikát, ami segíthet a halogatásról való leszokásban.

1. Bontsd kisebb részekre a feladatot

Ha egy nagy és hosszadalmas feladattal kell megbirkóznunk, akkor osszuk el arányosan a feladatot.

Ezzel csökkentjük a terhet, így hatékonyabban és könnyebben megy a munkavégzés.

A leggyakoribb hiba, hogy túl nagy vagy túl sok feladatot írunk fel magunknak egy napra.

Készíts egy tervet magadnak és haladj aszerint.

PL: [Én így szoktam megírni egy bejegyzést.]

1. Ötletelés [Ötlet]
2. Anyag és információgyűjtés [Gyűjtés]
3. Vázlat elkészítése [Próbaverzió]
4. A Poszt megírása és megszerkesztése [Elmélyült munka]
5. Publikálás [Kész]

Ez a legjobb módja annak, hogy egy nagy feladatot kisebb részekre bontsunk.
Így éred el azt, hogy mindig tudod, mit kell éppen csinálnod és elkerülheted azt, hogy tehetetlenül érezd magad.

2. Elégítsd ki a szükségleteidet

Mielőtt belekezdesz egy feladat elvégzésébe, alakítsd ki a legmegfelelőbb környezetet magad körül. A lényeg, hogy gördülékenyen haladj, és teljesen rá tudj fókuszálni a feladatodra.

A legjobb megoldás, ha elvonulsz valahova dolgozni. Mondjuk egy kávézóba.

Tipp: Legyen rend körülötted, szűrd ki a zajokat, egyél-igyál munka előtt, végezd el az alapszükségleteidet mielőtt belekezdesz egy feladatba.

3. Alkalmazz emlékeztetőket

A folyamatos halogatás mellett előfordulhat, hogy valóban el is feledkezünk róla. Azért, hogy ez ne fordulhasson, elő velünk alkalmazzunk emlékeztetőket.

Ez lehet a telefonunkon egy időzítő, egy cetli az asztalon vagy bármi más, ami betölti ezt a funkciót.

A telefonos példa kimondottan kézenfekvő megoldás lehet, mivel az emberek többségénél mindig ott van a telefonja illetve naponta többször is használják.

4. Legyél türelmes

Egy szokás megváltoztatása nem megy 1-2 nap alatt. Mindenképpen türelmesnek kell lennünk.

Kifejezetten kemény munka, sok időbe és erőfeszítésünkbe fog kerülni, de ha kitartó vagy akkor gazdagabb leszel néhány új szokással, ami segíteni fogja az életed a továbbiakban.

Tartsd észben, hogy ez nem egy sprint, hanem hosszútávfutás.
Nem sprintelheted végig!

Összefoglalva

Először tisztáznod kell magadban, hogy mi a konkrét oka a halogatásnak, majd ezután megoldani a problémát.

Az itt leírt tippek nem fognak segíteni, ha nem döntöd el magadban, hogy ez valóban egy probléma, amire megoldást kell találnod.

Ezután ki kell tartanod a döntésed mellett és akarnod kell a változást.

A tervezet élet és a menetrend szerinti munkavégzés segíteni fog abban, hogy ne legyen többé problémád azzal, hogy nem tudsz valamit megcsinálni.

Sok sikert hozzá!

Kitartás és türelem –

Halogatas ellenszere, produktivitas, produktiv, onfejlesztes, technika, hatekonysag

Biztos vagyok benne, hogy ez a probléma számodra is ismerős.

Van egy feladatunk, amit el kell végeznünk, de akkor hirtelen minden más „fontosabbnak” és „érdekesebbnek” tűnik, mint a megoldandó probléma.

Igen, azzal tisztában vagyunk, hogy attól még meg kell oldanunk a feladatunkat, de inkább későbbre halasztjuk, és ennél a pontnál kezdetét veszi a halogatás.

Mi a probléma a halogatással?

Ha bele esünk abba a hibába, hogy elkezdjük magunk előtt tolni a feladatot/problémát, akkor ettől lelkiismeret furdalásunk lehet, sokkal stresszesebbek és frusztráltabbak leszünk, ezeknek köszönhetően eluralkodhat rajtunk a tehetetlenség érzete.

Ezt a kellemetlen érzést már minden ember megtapasztalhatta. Gyanítom, hogy tudod, miről beszélek, hiszen te is halogattál már valamit életed során. Ha egyszer-egyszer előfordul, ne ostorozd magad.

Fontos tisztáznunk magunkba, hogy nem gépek vagyunk, hanem emberek. Így megesik, hogy néha elhalaszthatjuk a feladataink feltéve, hogy a következő alkalomkor valóban megcsináljuk azt.

[FONTOS: Ezzel nem azt akarom mondani, hogy heti rendszerességgel engedj a „csábításnak” és inkább a könnyebb utat válaszd, szó sincs ilyenről. Minél előbb túl vagy rajta annál jobb. – a hangsúly a mértékletességen van.]

A valódi problémát az okozza, amikor ez már rendszeressé válik valaki életében és képtelenné válik egy feladatot vagy egy fontos tevékenységet időben elvégezni (vagy egyáltalán elvégezni azt).

Ilyenkor általában változatos tevékenységekkel húzzuk el az időt.
Mindegy mivel, csak ne a feladattal kelljen foglalkoznunk.

A napok úgyis el fognak telni, a határidő nem fog változni (feltéve, ha van határideje a feladatunknak.) Így minél hamarabb elkészülünk annál kevesebbet fogunk stresszelni és sokkal több időnk marad a többi teendőnk elvégzésére.

Miért halogatunk?

Most biztos azt gondolod, hogy „igen-igen ez tök logikus és ezt eddig is tudtam.”

Ez szuper, de ha olyan sokan tisztába vagyunk ezzel, akkor miért halogatunk?

Íme néhány lehetséges ok:

1. Kellemetlen tevékenység – Szeretném elkerülni. (Amíg csak, lehet.)

2. Kudarctól való félelem – Ezt inkább meg sem próbálom.

3. Jelentéktelen vagy érdektelen tevékenység – Nem elég fontos, hogy bele kezdjek/ Nem érdekel ez az egész.

4. Információhiány – Nem tudom, hogyan kezdjek bele.

5. Perfekcionizmus – Csak akkor jó, ha tökéletes!

6. Mások véleménye – Vajon mit fognak hozzá szólni?

7. Tehetetlenség – Nem tudom megcsinálni.

8. Túlterheltség – Ennek mind bele kell férnie a mai napomba.

A halogatás ellenszerei

Nagyon sok hasznos technika található a neten, amivel elkerülhetjük a halogatást.

Összegyűjtöttem 4 féle különböző technikát, ami segíthet a halogatásról való leszokásban.

1. Bontsd kisebb részekre a feladatot

Ha egy nagy és hosszadalmas feladattal kell megbirkóznunk, akkor osszuk el arányosan a feladatot.

Ezzel csökkentjük a terhet, így hatékonyabban és könnyebben megy a munkavégzés.

A leggyakoribb hiba, hogy túl nagy vagy túl sok feladatot írunk fel magunknak egy napra.

Készíts egy tervet magadnak és haladj aszerint.

PL: [Én így szoktam megírni egy bejegyzést.]

1. Ötletelés [Ötlet]
2. Anyag és információgyűjtés [Gyűjtés]
3. Vázlat elkészítése [Próbaverzió]
4. A Poszt megírása és megszerkesztése [Elmélyült munka]
5. Publikálás [Kész]

Ez a legjobb módja annak, hogy egy nagy feladatot kisebb részekre bontsunk.
Így éred el azt, hogy mindig tudod, mit kell éppen csinálnod és elkerülheted azt, hogy tehetetlenül érezd magad.

2. Elégítsd ki a szükségleteidet

Mielőtt belekezdesz egy feladat elvégzésébe, alakítsd ki a legmegfelelőbb környezetet magad körül. A lényeg, hogy gördülékenyen haladj, és teljesen rá tudj fókuszálni a feladatodra.

A legjobb megoldás, ha elvonulsz valahova dolgozni. Mondjuk egy kávézóba.

Tipp: Legyen rend körülötted, szűrd ki a zajokat, egyél-igyál munka előtt, végezd el az alapszükségleteidet mielőtt belekezdesz egy feladatba.

3. Alkalmazz emlékeztetőket

A folyamatos halogatás mellett előfordulhat, hogy valóban el is feledkezünk róla. Azért, hogy ez ne fordulhasson, elő velünk alkalmazzunk emlékeztetőket.

Ez lehet a telefonunkon egy időzítő, egy cetli az asztalon vagy bármi más, ami betölti ezt a funkciót.

A telefonos példa kimondottan kézenfekvő megoldás lehet, mivel az emberek többségénél mindig ott van a telefonja illetve naponta többször is használják.

4. Legyél türelmes

Egy szokás megváltoztatása nem megy 1-2 nap alatt. Mindenképpen türelmesnek kell lennünk.

Kifejezetten kemény munka, sok időbe és erőfeszítésünkbe fog kerülni, de ha kitartó vagy akkor gazdagabb leszel néhány új szokással, ami segíteni fogja az életed a továbbiakban.

Tartsd észben, hogy ez nem egy sprint, hanem hosszútávfutás.
Nem sprintelheted végig!

Összefoglalva

Először tisztáznod kell magadban, hogy mi a konkrét oka a halogatásnak, majd ezután megoldani a problémát.

Az itt leírt tippek nem fognak segíteni, ha nem döntöd el magadban, hogy ez valóban egy probléma, amire megoldást kell találnod.

Ezután ki kell tartanod a döntésed mellett és akarnod kell a változást.

A tervezet élet és a menetrend szerinti munkavégzés segíteni fog abban, hogy ne legyen többé problémád azzal, hogy nem tudsz valamit megcsinálni.

Sok sikert hozzá!

Kitartás és türelem –

Attila

Attila

Szólj hozzá!

#heti-hatás

A hét legjobb tartalmai, amik hatással voltak rám.
Ez mind 5 percbe sűrítve, és teljesen ingyen.

#Várd a pénteket!

Szeretnéd elérni a legjobb éned?

Iratkozz fel a #HETI-HATÁS hírlevélre, és minden héten megkapod a legjobb tartalmakat, amikből inspirációt meríthetsz, valamint produktívabbá válhatsz.

Semmi spam. Csak a legjobb ötletek, és tartalmak, amiket az adott héten találtam.

#Várd a pénteket!

×
×

Cart